https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/11/Untitled-175-1.jpg

بازی اسم و صفت از دسته بازی‌های یخ‌شکن (ice breaker) است. منظور از بازی‌های یخ‌شکن، بازی‌هایی است که به افراد کمک می‌کند به نوعی سر صحبت را باز کنند و به اصطلاح یخ جمع را می‌شکند. مخصوصا اگر در جمعی هستید که یک نفر تازه‌وارد است و می‌خواهید با یکدیگر آشنا شوید، بازی اسم و...

بازی اسم و صفت از دسته بازی‌های یخ‌شکن (ice breaker) است. منظور از بازی‌های یخ‌شکن، بازی‌هایی است که به افراد کمک می‌کند به نوعی سر صحبت را باز کنند و به اصطلاح یخ جمع را می‌شکند. مخصوصا اگر در جمعی هستید که یک نفر تازه‌وارد است و می‌خواهید با یکدیگر آشنا شوید، بازی اسم و صفت بهترین پیشنهاد است تا هم خود را معرفی کنید و هم صفتی که دوست دارید دیگران شما را با آن بشناسند.

اولین خاطره ما از دوستانمان مهم‌ترین و احتمالا تعیین‌کننده‌ترین خاطره است؛ بنابراین اگر در اولین آشنایی افراد را با همان ویژگی‌ای به خاطر بسپاریم که خودشان دوست دارند، رابطه دوستی بسیار بهتر شکل می‌گیرد. ضمن اینکه تکرار نام و صفت در این بازی موجب می‌شود نام همه بازیکنان دیگر را به راحتی به خاطر بسپاریم و هرگز فراموش نکنیم.

 

ملزومات

نیاز به وسیله خاصی ندارد

دستورالعمل

سعی کنید با گفتن صفت‌های جذاب به هیجان بازی بیفزایید.

 

در این بازی ابتدا اولین نفر اسم کوچک خود به همراه یک صفت دلخواه را با صدای بلند اعلام می‌کند و همراه با آن یک حرکت نمایشی دلخواه نیز انجام می‌دهد. قانون بازی این است که حرف اول صفت با حرف اول اسم یکی باشد. مثلا اگر بازیکن سعید باشد می‌تواند بگوید: سعیدِ سمج یا سعیدِ سریع و با دستش حرکت خاص مربوط به سماجت یا سرعت را انجام دهد.

بازیکن بعد باید ابتدا اسم، صفت و حرکت نفر قبل را تکرار کند و سپس اسم، صفت و حرکت مربوط به خودش را به آن اضافه کند. بازی به همین ترتیب ادامه می‌یابد تا به نفر آخر برسد. بنابراین نفر آخر اسم، صفت و حرکت همه نفرات قبلی را تکرار کرده است.

سعی کنید با گفتن صفت‌های جذاب به هیجان بازی بیفزایید.

تقویت مهارت‌ها

  1. تعامل گروهی
  2. برقراری ارتباط با جمع
  3. حافظه کلامی و دیداری
  4. خلاقیت

این بازی را با دوستان خود امتحان کنید و تجربه خود را از احساساتتان با ما در میان بگذارید.😉

با کلیک بر روی اینجا این بازی را در صفحه اینستاگرام بازیکوش نیز ببینید.

مطالب مرتبط:

بازی حقایق و آرزوها

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

پنج × دو =