https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/09/piwllow-fight-1.jpg

این بازی چنان که می‌بینید بر روی ارتفاع و یک تیر چوبی انجام می‌شود. یعنی حالت پیش‌فرض بازی، بالاتر از حد طبیعی است و گویا به هر دو بازیکن، یک امتیاز اولیه داده شده و بازیکنان باید این امتیاز خود، یعنی در اوج بودن را حفظ کنند.

در نگاه اول، این بازی بسیار ساده، تا حدی خشن و غیرآموزنده به نظر می‌رسد. ولی آیا از این بازی‌ها هم می‌توان چیزی آموخت؟ چه برای بازی‌های دیگر، چه برای زندگی؟

بازیکنانی که رویکرد اخلاقی‌تر دارند، ممکن است چنین بازی‌های تا این حد رقابتی را که برد من منوط به باخت دیگری است، فاقد صلاحیت اخلاقی لازم بدانند. در پاسخ باید گفت جدا از اینکه ماهیت بازی، متفاوت از جدیت جهان واقع است، بازیکن می‌تواند در این نوع بازی‌ها فقط با استراتژی دفاعی خود وارد شود و آنقدر قرص و محکم بنشیند که حریف یا تسلیم اراده بازیکن شود و یا بدون خوردن ضربه‌ای  تعادلش را از دست بدهد که در این صورت بازیکن دفاع‌کننده، بدون حمله پیروز شده است.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملزومات
  • بالش برای مبارزه
دستورالعمل

به نظر می‌رسد حتی بازی‌هایی از این دست هم، نکات آموزشی خاص خود را دارند. بازیکنی که واقعا قصد پیروزی و کسب مهارت در این بازی را دارد، رفته‌رفته می‌فهمد که اولا باید ضرباتش دقیق و حساب شده باشد، نه فقط محکم و کورکورانه؛ ثانیا می‌آموزد که باید تمرکز و تعادل خود را هنگام دفاع، حفظ کند و برای ضربات حریف آماده باشد.

قطعا بازیکن به مرور استراتژی‌های دفاعی و تهاجمی خاص بازی را یاد می‌گیرد و می‌فهمد ضربات را به کدام نقاط وارد سازد و برای ضربات حریف، چه کاری باید انجام دهد. ولی درس بزرگ چنین بازی‌هایی این است که بازیکنان می‌فهمند ساده‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین رفتارهای ما نیز تابع قوانین خاص خود هستند و برای پیشرفت در آنها باید تلاش کنیم و برای قهرمان شدن، باید «تمام خودمان باشیم».

 

 

بازی دورهمی جنگ نرم piwllow fight

این بازی چنان که می‌بینید بر روی ارتفاع و یک تیر چوبی انجام می‌شود. یعنی حالت پیش‌فرض بازی، بالاتر از حد طبیعی است و گویا به هر دو بازیکن، یک امتیاز اولیه داده شده و بازیکنان باید این امتیاز خود، یعنی در اوج بودن را حفظ کنند. برای حفظ این موقعیت ارزشمند، داشتن آرامش، تمرکز و کنترل تعادل بسیار مهم است.

چه‌بسا اگر این آرامش و تمرکز نباشد، بازیکن حتی بدون ضربه حریف یا در مواجهه با حریفی بسیار ضعیفتر از خود نیز دچار لغزش شود و سقوط کند. این مسأله به بازیکنان می‌آموزد که حفظ آرامش و تسلیم نشدن در مقابل اضطراب‌ها و استرس‌های کاذب، پیش‌شرط اصلی هر پیروزی و دست‌کم حفظ داشته‌هایی همچون سلامتی و طراوت است. همچنین مدیریت هیجانات، به عنوان یکی از شروط اصلی زندگی موفق در روزگار پراسترس مدرن، از جمله مواردی است که با انجام چنین بازی‌هایی تقویت می‌شود.

 

بازی جنگ نرم را با دوستان خود امتحان کنید واحساس خود را از این تجربه با ما در میان بگذارید😉

با کلیک روی اینجا همین بازی را در صفحه اینستاگرام بازیکوش را هم ببینید.

مطالب مرتبط:

بازی مت اسلاید

یک نظر

  • asmr when

    ۲۲/۰۹/۱۴۰۰ در ساعت ۱۹:۵۲

    Right here is the perfect website for anyone who hopes to find out about this topic.
    You realize so much its almost tough to argue with you
    (not that I really would want to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a topic that has been discussed for years.
    Great stuff, just wonderful!

    پاسخ

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

سیزده − سیزده =