اسکربلنرم‌افزار اسکربلنرم افزار همراه اسکربل

۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۷:۰۵به قلم بازیکوش2
https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/08/نرم-افزار-همراه-اسکربل.jpg

نرم افزار همراه اسکربل بازی اسکربل اصولا به نرم‌افزار خاصی نیاز ندارد و تنها لوازم جانبیِ مورد نیاز آن یک کاغذ و یک خودکار است. به همین دلیل است که از زمان ابداع این بازی تا امروز بازیکنان همواره با همین وسایل ساده بازی کرده‌اند. با این حال با استفاده از نرم افزار همراه اسکربل...

نرم افزار همراه اسکربل

بازی اسکربل اصولا به نرم‌افزار خاصی نیاز ندارد و تنها لوازم جانبیِ مورد نیاز آن یک کاغذ و یک خودکار است. به همین دلیل است که از زمان ابداع این بازی تا امروز بازیکنان همواره با همین وسایل ساده بازی کرده‌اند. با این حال با استفاده از نرم افزار همراه اسکربل می‌توانید:

۱. امتیازات خود را یادداشت کنید تا بصورت خودکار در پایان جمع شود، همچنین رکوردهای بازیکنان طی بازی‌های مختلف رده‌بندی می‌شود.

۲. بازی زمانمند که شامل سه سبک مختلف ساده، زمان‌دار و رالی دونفره است. هر کدام از این سبک‌ها زمان‌بندی خاص خود را برای انجام بازی دارد.

۳. ذخیرۀ بازی کمک می‌کند تا اگر بازیکنان نیاز به وقفه‌ای دارند، بازی خود را متوقف و آن را ذخیره کنند، تا در زمانی دیگر بازی خود را ادامه دهند.

۴. جست‌وجوی واژگان مشکوک یکی از امکانات نرم‌افزار همراه است که در مواقعی که بازیکنان بر سر درست بودن واژه‌ای به اختلاف می‌خورند از آن استفاده می‌کنند.

واژه‌نامه اسکربل

یکی از مسائل مهم در بازی اسکربل، بحث واژگان مجاز و غیرمجاز در این بازی است. در اسکربل انگلیسی، از دهه هشتاد قرن بیستم واژه‌نامه‌ای برای این کار تدارک دیده شد که تا کنون به ویرایش ششم رسیده است. در این واژه‌نامه فقط واژگان مجاز اسکربل آمده است. در اسکربل فارسی نیز می‌توان یک واژه‌نامه همچون فرهنگ دهخدا یا معین را به عنوان مرجع داوری قرار داد.

با این حال اتکا به چنین لغتنامه‌هایی مشکلات فراوانی دارد که در اینجا به آنها آشاره کرده ایم. به همین دلیل در نرم‌افزار همراه اسکربل یک واژه‌نامه تخصصی همانند واژه‌نامه انگلیسی اسکربل تهیه شده است که تا کنون پنجاه هزار واژه در آن قرار داده شده و به تدریج کامل می‌شود. از این طریق می‌توانید هنگام اختلاف درباره مورد قبول بودن یک واژه، به بخش جست‌وجو مراجعه کنید و متوجه شوید که آیا واژه مورد اختلاف، مجاز است یا خیر.

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه کار با نرم افزار همراه اسکربل، با کلیک روی اینجا به مطلبی در همین باره در صفحه اینستاگرام ما مراجعه کنید.

در ادامه می‌توانید این نرم‌افزار را برای سیستم عامل اندروید دریافت کنید:
دریافت نرم‌افزار همراه اسکربل

2 نظر

  • محمد

    ۰۸/۱۲/۱۴۰۰ در ساعت ۱۱:۳۵

    سلام در بسته اسکربل من هیچ کدی برای این برنامه نیست

    پاسخ

    • بازیکوش

      ۰۸/۱۲/۱۴۰۰ در ساعت ۱۳:۲۶

      سلام بر شما
      کد در صفحه ۱۲ دفترچه راهنما (دفتر بنفش رنگ) قرار دارد.
      اگر نیست، اطلاع بدهید تا کد برای شما ارسال شود.

      پاسخ

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

5 × 1 =