https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/11/Untitled1.jpg

هر چی بلدی، بهترش رو بلدم! (anything you can do, I can do better ) بازی هر چی بلدی، بهترش رو بلدم به برنامه‌ریزی بیشتری احتیاج دارد، ولی ارزشش را دارد. ایده بازی این است که یک متخصص داشته باشید که به بقیه نشان دهد چطور می‌شود یک کار را در یک مدت خیلی کوتاه...

هر چی بلدی، بهترش رو بلدم!

(anything you can do, I can do better )

بازی هر چی بلدی، بهترش رو بلدم به برنامه‌ریزی بیشتری احتیاج دارد، ولی ارزشش را دارد. ایده بازی این است که یک متخصص داشته باشید که به بقیه نشان دهد چطور می‌شود یک کار را در یک مدت خیلی کوتاه (مثلاً یک دقیقه) انجام داد و بعد تیم‌ها با هم رقابت می‌کنند تا همان کار را در همان مدت انجام دهند.

ملزومات
  • برای این بازی، به چند تا (۳ تا ۵ تا) متخصص نیاز دارید
  • هر وسیله‌ای که برای کار خاص‌تان نیاز دارید
  • زمان‌سنج
دستورالعمل

برای اینکه بتوانید کارهای کوتاه از قبل برنامه‌ریزی‌شده‌ را به‌خوبی انجام دهید. می‌توانید از مهمان‌ها، افراد خانواده یا دوستانتان بخواهید که این وظیفه را به عهده بگیرند. بعضی ایده‌های جالب مثل تزئین یک کیک فنجانی، سایه زدن چشم یا پرتاب بسکتبالی چند تا توپ‌ کوچیک در سطل زباله باشد. در ادامه، فهرستی از این کارها را برایتان آوردیم. مطمئن بشوید که این کارها چیزی حدود یه دقیقه طول بکشد. به گروه‌های سه تا چهار نفره تقسیم شوید و وسایل کافی برای هر تیم به علاوه یک متخصص آماده کنید. بازی از چند دور و برابر با تعداد کارهایی که آماده کردید، تشکیل شده. بنابراین اگر تزئین کیک، پرتاب توپ و آرایش چشم را در فهرست دارید، سه دور بازی هم خواهید داشت.

حالا دور اول را شروع کنید. هر دور دو بخش دارد: بخش مربوط به متخصص و بخش مربوط به بازیکن‌ها. وقتی یک دقیقه‌ اعضا تمام می‌شود، متخصص کیک باید تصمیم بگیرد که هر کیک، چه رتبه‌ای دارد. قبل از بازی تصمیم بگیرید که به هر رتبه، چه امتیازبی تعلق می‌گیرد. مثلاً رتبه اول، پنج امتیاز، دوم ۳ امتیاز و… . همین کار را در همه دورها ادامه بدهید. تیمی که در آخر بازی بیشترین امتیاز را داشته باشه، برنده است.

در بخش اول، متخصص نشان می‌دهد که نهایت خوب انجام شدن اون کار، چقدره. مثلاً اگر پرتاب توپ مد نظر باشه، نشان می‌دهد که تعداد نهایی توپی که می‌شود در یک دقیقه توی سبد انداخت، چه تعدادی است. در بخش دوم، هر تیم از اعضای خودش یک نفر را انتخاب می‌کند که همان کار را مثل متخصص یا حتی بهتر از او انجام بدهد. همه تیم‌ها باید کارشان را هم‌زمان تمام کنند؛ بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند کار بقیه را ببیند و مثلاً افراد باید همزمان در حال انداختن توپ باشند.

*توجه کنید کارهایی که در نظر گرفتید، باید به اندازه تمام افراد یک تیم باشه که حداقل هر نفر بتواند در یک مهارت، مسابقه دهد.

فهرست کارها: درست کردن میلک‌شِیک، خرد کردن یک میوه به روشی خاص، ساختن یه شکل اوریگامی، نقاشی با انگشت، روپایی، هدف گیری با توپ.

این بازی را با دوستان خود امتحان کنید و تجربه خود را از احساساتتان با ما در میان بگذارید.😉

برای دیدن این پست در صفحه اینستاگرام بازیکوش اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

بازی دوز امدادی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

یک + شانزده =