https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/04/قاشق-چوبی-1.jpg

این بازی که با عنوان Wooden Spoon شناخته می‌شود، در تقویت حافظه و دسته‌بندی منطقی بازیکنان مؤثر است.

بازی دورهمی قاشق چوبی یک بازی مفرح برای تشخیص کلمات، آزمون حافظه و تقویت مقوله‌بندی است. برای اینکه بتوانید برنده این بازی باشید باید حواستان را جمع کنید و به حافظه و گوش‌های خود اعتماد کنید برای تشخیص صحیح کلمات.

ملزومات

  1. کاغذ و خودکار
  2. یک عدد قاشق؛ ترجیحاً قاشق چوبی!

دستورالعمل

در بازی دورهمی قاشق چوبی، پیش از هر چیز به فهرستی از کلمات نیاز داریم که بر اساس معیار مشخصی دسته‌بندی شده‌اند و در هر دسته سه گزینۀ نادرست وجود دارد. مثلا مقولۀ «کاراکترهای بازی تاج و تخت»، با این گزینه‌ها: دنریس تارگرین، آراگون، جان اسنو، بیلبو بینگز، گندالف، وریس، آرون، سانسا، ایسیلدور، جورا مورمونت… .

حالا می‌توانید چند فهرست به همین ترتیب تشکیل دهید تا بتوانید بازی را آغاز کنید.

برای شروع بازی، باید تمام نفرات در دو تیم تقسیم شوند و دو طرف سالن مستقر گردند. یک قاشق چوبی هم وسط گذاشته می‌شود و یک نفر هم مسئول خواندن فهرست می‌شود. دو گروه با دقت گوش می‌کنند و به محض اینکه هر کدام از بازیکنان کلمه‌ای را نادرست تشخیص داد، به سمت قاشق چوبی می‌دود و با برداشتن آن، کلمۀ نادرست را با صدای بلند اعلام می‌کند.

اگر درست گفته باشد، حق دارد یک نفر از تیم مقابل را از دور خارج کند؛ اما اگر اشتباه گفته باشد، خودش از دور بازی خارج می‌شود. این بازی آن‌قدر تکرار می‌شود تا کل اعضای یک تیم از دور خارج شوند و بنابراین تیم مقابل برنده اعلام شود.

توجه کنید برای هر گروه از کلمات، باید کل کلمات نادرستش تشخیص داده شود. بنابراین اگر به پایان یک گروه از کلمات رسیدید و هنوز بازیکنان نتوانسته باشند هر سه کلمۀ نادرست را تشخیص دهند، آن گروه از کلمات را از اول می‌خوانید و این فرایند آن‌قدر تکرار می‌شود تا هر سه کلمۀ نادرست مشخص شوند.

الان باید بدانید که در فهرستتان کلاً باید چند تا کلمه داشته باشید؛ بله: تعداد کل کلمات یا دسته‌ها مهم نیست؛ مهم این است که در مجموع، دست‌کم به تعداد کل بازیکنان، کلمات نادرست در کل فهرستتان داشته باشید.

 

 

همین بازی را در اینستاگرام بازیکوش مشاهده کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

4 × سه =