معما‌های جناییمعمای جنایی: قتل یا خودکشی

۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۴:۰۹به قلم بازیکوش3

معماهای جنایی قتل یا خودکشی از جذاب‌ترین ژانرهای تست هوش هستند که در عین درگیر کردن قوای منطقی و عقلی، احساساتی همچون ترس، سوءظن، نگرانی را نیز تحریک می‌کنند و در عین حال به شما می‌آموزند که در این لحظات چگونه با خونسردی و نگاه منطقی، تلاش کنید تا صرفاً با نگاه تیزبین و دقیق،...

معماهای جنایی قتل یا خودکشی از جذاب‌ترین ژانرهای تست هوش هستند که در عین درگیر کردن قوای منطقی و عقلی، احساساتی همچون ترس، سوءظن، نگرانی را نیز تحریک می‌کنند و در عین حال به شما می‌آموزند که در این لحظات چگونه با خونسردی و نگاه منطقی، تلاش کنید تا صرفاً با نگاه تیزبین و دقیق، به حل مسئله بپردازید و از هیجانی شدن و برخورد غیرمنطقی بپرهیزید. استفاده از این نوع معماها در بازی‌های پارتی گیم مدرن نیز بسیار رواج یافته و به خوبی نیز جواب داده است. معروف‌ترین بازی یا پارتی گیمی که از این مکانیزم استفاده می‌کند بازی مافیا ست که در آن شهروندان و به‌ویژه نقش کارآگاه باید دائماً همه بازیکنان را زیر نظر داشته باشند و بکوشند صرفاً با اتکا به قدرت منطق خود، مافیاها را که قاتلان شب هستند بیابند.

از این مکانیزم همچنین در بازی‌های دیگری همچون اوِلون و کودتا یا همون کوپ نیز استفاده شده است. گفتنی است که در همه این بازی‌ها، دقیقاً همانند معمای قتل یا خودکشی ، دائماً یک معمای جنایی طرح می‌شود و بازیکنان می‌توانند انواع مهارت‌های منطقی، هوشی و هیجانی خود را در این بازی‌ها تقویت کنند. جالب آنکه وقتی مافیا بازی می‌کنید، همزمان باید هم کارآگاه باشید و هم در مقام یک متهم هستید که مرتباً باید از خودتان دفاع کنید؛ و در مقابل اگر واقعاً نقش مافیا را داشته باشید، باید بتوانید خودتان را جای یک شهروند جا بزنید و همه شواهد و قرائن را جوری بچینید که دیگران را فریب دهید. بنابراین می‌توان گفت معماهای جنایی قتل یا خودکشی یا پیدا کردن قاتل می‌توانند کمک شایان توجهی نیز به بازیکنان بازی‌های سبک جنایی بکنند. در ادامه یکی از انواع این معماهای جنایی را مشاهده می‌کنید.

 

معمای جنایی: قتل یا خودکشی ؟

ویدیوی معمای جنایی را ببینید و با ذکر دلیل برایمان بنویسید که خودکشی صورت گرفته یا قتل ؟

 

با کلیک بر روی اینجا پست « معمای جنایی: قتل یا خودکشی » را در صفحه اینستاگرام بازیکوش نیز ببینید.

 

سفارش بازی اسکربل

مطالب مرتبط:

معمای جنایی: چای یخ

3 نظر

  • رهگذر

    ۰۸/۰۱/۱۴۰۰ در ساعت ۱۸:۱۴

    احتمالا نکته اش توی باز کردن پنجره نیست؟ چون کارآگاه دیده همه پنجره ها بسته است پس یک نفر بعد از قتل پنجره رو بسته بوده، در حالیکه اگر خودکشی بود، پنجره باید باز می موند.

    پاسخ

    • بازیکوش

      ۲۳/۰۱/۱۴۰۰ در ساعت ۱۲:۳۷

      آفرین. جواب معما همین بود که گفتید.

      پاسخ

  • مهسا

    ۲۳/۰۱/۱۴۰۰ در ساعت ۱۲:۲۶

    پس جوابش کو؟ برای جواب سرچ کردم :((

    پاسخ

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

9 + هفت =