دورهمیگلچین بازی های دورهمی جذاب

۱۳۹۹-۱۱-۱۱ ۱۲:۱۱به قلم بازیکوش0
https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/12/ادا-بازی-برعکس.jpg

سی بازی دورهمی شاد گلچین بازی های دورهمی شاد شامل بیست بازی‌های دورهمی داخل خانه و خارج از خانه است که از میان آنها دو بازی «حقایق و آرزوها» و «نت تو نت» ابداع گروه بازیکوش است. پرفروش‌ترین بازی مدرن تاریخ رو می‌شناسی؟ ۱. بسکت پنگ به گروه های چند نفره تقسیم شوید و برای...

سی بازی دورهمی شاد

گلچین بازی های دورهمی شاد شامل بیست بازی‌های دورهمی داخل خانه و خارج از خانه است که از میان آنها دو بازی «حقایق و آرزوها» و «نت تو نت» ابداع گروه بازیکوش است.

۱. بسکت پنگ

به گروه های چند نفره تقسیم شوید و برای هر گروه به طور جداگانه لیوان‌ها را به دیوار یا ستون بچسبانید و برای لیوان‌ها امتیازی قرار دهید. لیوان‌های پایین امتیاز کمتر و لیوان‌های بالا امتیاز بالاتر داشته باشند. پایین لیوان‌ها میزی قرار…

بسکت پنگ، پینگ پنگ، basket pong: گلچین بازی های دورهمی شاد

۲. مخابره

این بازی، ضمن اینکه بسیار شاد و مفرح است، بصورت عملی نشان می‌دهد که شایعات و تحریف‌های تاریخی چطور شکل می‌گیرند. در هر مرحله، افراد با کم یا اضافه کردن چیزی به مطلب قبل، مقداری در واقعیت دخل و تصرف می‌کنند

گلچین بازی های دورهمی شاد: بازی دورهمی مخابره

 

۳.  حقایق و آرزوها

اگر دنبال یک بازی دورهمی و جذاب هستید که هم افراد را بیشتر با جزئیات شخصیت همدیگر آشنا کند و هم مجالی برای خنده و سورپرایز و لاف و شوخی باز کند، حتما بازی حقایق و آرزوها  را امتحان کنید. مخصوصا اگر در جمعی هستید که یک نفر تازه وارد است و می‌خواهید با همدیگر آشنا شوید.

گلچین بازی های دورهمی شاد: حقایق و آرزو‌ها

۴. پانتومیم برعکس

همه ما پانتومیم رو بازی کردیم؛ یعنی یه نفر یه کلمه رو بازی کنه تا تیمش اون رو حدس بزنن. حالا توی «بازی دورهمی پانتومیم برعکس» کل تیم باید یه کلمه رو بازی کنن و یه نفر حدس بزنه. این نوع، بامزه‌تره و گزینه خوبیه برای افرادی که ممکنه دلشون نخواد تنهایی، پانتومیم بازی کنن.

گلچین بازی های دورهمی شاد: کنش و واکنش

۵. پانتومیم و ۲۰۰ کلمه خنده‌دار مخصوص

یک روش برای بازی کردن، نوشتن کلمات توسط خود بازیکنان است. بر این اساس، به هر بازیکن ده تکه یا پنج تکه کاغذ داده می‌شود و هر کدام، یک کلمه دلخواه یا کلماتی از یک دسته خاص (مثلاً نام بازیگران، سلبریتی ها، حیوانات، ضرب المثل ها، کلمات خنده دار و… ) را روی آن می‌نویسند و در نهایت آنها را در یک سبد می‌ریزند و بازی بر اساس این کلمات آغاز می‌شود: 

  1. کنیز کفگیر خورده
  2. فیل خزنده
  3. شوخی پشت وانتی
  4. شهید راه شکم
  5. موشی کوشی
  6. قُلمراد
  7. بزرگمرد بند انگشتی
  8. طوطی حرّاف
  9. بچه خرخون

پانتومیم برعکس

۶. شاه، دزد، وزیر

بازی شاه دزد وزیر (شاه و جلاد) از قدمت زیادى در ایران برخوردار است و انواع آن در نقاط مختلف ایران اجرا می‌شود. سابقاً در قهوه خانه‌هایى که پاتوق پهلوانان و زورخانه کاران بود و بزرگان و ریش‌سفیدان محله‌ها نیز شرکت می‌کردند.

بازى شاه دزد وزیر فضایى با اخلاقى و معنوى پدید مى‌آورد؛ چراکه برخى از ارزش‌هاى اجتماعى از طریق اجراى این بازى انتشار پیدا می‌کرد. در این مجامع، بازى غالباً با غزل‌خوانى و مرثیه‌خوانى و پخش شیرینى و چاى همراه بوده است.

شاه، دزد، وزیر (شاه، جلاد)
شاه، دزد، وزیر (شاه، جلاد)
۷. بازی محلی جورابین

بازی محلی جورابین ( گوروا بازی ) که از دسته بازی‌های دورهمی به شمار می‌آید، از بازی‌های بومی و محلی کردستان و آذربایجان غربی است که در بین عشایر دیواندره، سقز و بانه رواج بیشتری دارد ( جورابین را در گویش گورانی با اصطلاحات دیگر همچون « گوروا بازی »، « گوره وی بازی »، « گورا بازی » و در در بعضی مناطق نیز با اصطلاح « جوراب بازی » می‌شناسند). بنابراین این بازی را هم می‌توان یک بازی کردی و هم آذری دانست؛ چراکه در میان هر دوی این اقوام رواج دارد. با این حال ازآنجاکه مرکز اصلی این بازی شهرهای استان کردستان هستند و با توجه به اسامی خاص این بازی، در واقع یک بازی اصالتاً کردی است.

بازی محلی جورابین
بازی محلی جورابین
۸. بازی ورق هفت خبیث

بازی هفت خبیث یا هفت کثیف اصالتا آلمانی است. اگر تعداد نفرات بیشتر از پنج نفر باشد می‌توانید دو دست پاسور ۵۲ تایی را باهم ترکیب کنید تا ورق‌های زمینه کم نباشد و بازی مدت بیشتری طول بکشد. هرچه تعداد بازیکنان در این بازی بیشتر باشد بازی مهیج‌تر است. معمولا از آس کشی برای تعیین دست دهنده استفاده می‌شود. دست‌دهنده به هر نفر تک برگ می‌دهد و هفت دور این کار را تکرار می‌کند تا همه بازیکنان هفت ورق در دست داشته باشند؛ سپس باقی ورق‌ها را روی زمین قرار می‌دهد و یک کارت از زمینه را رو می‌کند.

گلچین بازی های دورهمی شاد: بازی ورق هفت خبیث (dirty 7)

 

۹. اسم و صفت

بازی اسم و صفت از دسته بازی‌های یخ‌شکن (ice breaker) است. منظور از بازی‌های یخ‌شکن، بازی‌هایی است که به افراد کمک می‌کند به نوعی سر صحبت را باز کنند و به اصطلاح یخ جمع را می‌شکند. مخصوصا اگر در جمعی هستید که یک نفر تازه‌وارد است و می‌خواهید با یکدیگر آشنا…

اسم و صفت و بازی دورهمی سی ثانیه
اسم و صفت
۱۰. نبرد بادکنک و لیوان

دهمین بازی از گلچین بازی های دورهمی شاد ، نبرد لیوان و بادکنک است. در این بازی ساده، لیوان را روی میز قرار می‌دهید، بادکنک را باد می‌کنید و آن را به سمت لیوان می‌گیرید و تلاش کنید تا با فشار هوای داخل بادکنک، لیوان را به حرکت در آورید تا از سمت رقیب‌تان بیفتد.

گلچین بازی های دورهمی شاد: نبرد بادکنک و لیوان

۱۱. من تا حالا هیچ وقت

ی من تا حالا هیچ وقت … یا « من هرگز … » (never have I ever) یک بازی دورهمی جذاب است که نشان می‌دهد بازیکنان چقدر از یکدیگر شناخت دارند. هیچ امکاناتی برای این بازی لازم ندارید و قوانین بسیار کمی دارد. در هر فضایی قابل انجام است و محدودیت نفرات هم ندارد. یعنی با هر تعداد دلخواه میتوانید این بازی را انجام دهید. به همین دلایل می‌توان آن را یک پارتی گیم بسیار عالی دانست.

بازی دورهمی من تا حالا هیچ‌وقت... !

۱۲. دوز پنگ

دوزپنگ از جمله بازی‌های سادۀ دورهمی است که اوقات بسیار شاد و خوشی را برای شما و خانواده و دوستانتان فراهم می‌کند. برای دیدن بازی و روند اجرای آن ویدیو زیر را تماشا کنید.

گلچین بازی های دورهمی شاد: بازی دوز با توپ پینگ پنگ

 

۱۳. موزیک ویدیو

سه روش اجرا بازی:

بازیکن معمولا آهنگی را که تا حالا نشنیده است، برای پانتومیم انتخاب می‌کند. هم‌تیمی‌ها باید دقت کنند و هرچه سریع‌تر آهنگ را حدس بزنند. هر آهنگی که درست حدس زده نشود‌، به ظرف برمی‌گردد تا نفر بعدی آن را اجرا کند.

گلچین بازی های دورهمی: موزیک ویدیو

۱۴. کج دار و مریز

گر توان داری به میدان آی و خیز                جام را بردار، کج دار و مریز

همواره در چالش میان دقت و سرعت، یکی فدای دیگری می‌شود و اتفاقاً در اغلب کارها به هر دو نیاز داریم. انجام زیاد یک بازی به ما یاد می‌دهد که چگونه یک حرکت را با سریع‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن انجام دهیم. بازی کج دار و مریز ازجمله بازی‌هایی است که حفظ تعادل مناسب میان دقت و سرعت، شرط اول پیروزی است.

گلچین بازی های دورهمی شاد: کج دار و مریز

۱۵. نت تو نت

پانزدهمین بازی در گلچین بازی های دورهمی شاد ، بازی آهنگ‎‎‌‎خوانی نت تو نت است. در این بازی دو آهنگ را پس از تلفیق، با آواز اجرا می‌کنید. این بازی مهارت خوانندگی و تشخیص آهنگ را در شما تقویت می‌کند. ضمناً به شما جرئت می‌دهد در فضایی صمیمی و دوستانه، آواز بخوانید و ترس و خجالت احتمالی شما از خواندن جلوی جمع می‌ریزد.

بازی دورهمی و دسته جمعی نُت تو نُت
بازی دورهمی و دسته جمعی نُت تو نُت
۱۶. پچ‌پچ چینی

در بازی دورهمی پچ‌پچ چینی  افراد در یک خط می‌نشینند و نفر اول یک پیغام را در گوش نفر دوم زمزمه می‌کند. نفر دوم همین پیغام را در گوش نفر سوم زمزمه می‌کند و به همین ترتیب تا آخر. در پایان، نفر آخر صف، پیغام را با صدای بلند برای کل گروه می‌خواند و نفر اول، پیغام اول را با جمله نهایی مقایسه می‌کند.

هرچند هدف این است که پیغام در رفت و آمد میان بازیکنان تغییر نکند، اما اتفاق لذتبخش بازی که معمولاً هم روی می‌دهد این است که پیغام تغییر می‌کند.

گلچین بازی های دورهمی شاد: پچ‌پچ چینی

۱۷. الکتریسیته

بازی دورهمی الکتریسیته برای افزایش دقت، تمرکز، سرعت انتقال و هماهنگی مغز و عضلات بسیار مفید است. همچنین اگر با جمع‌های بیشتر از ده نفر انجام شود، جذابیت و هیجان بالایی دارد.
ولی ویژگی بارز بازی الکتریسیته که آن‌را از اکثر بازی‌های دورهمی دیگر متفاوت می‌کند، ایجاد یک روح واحد در بین اعضای تیم است. هر بازیکن باید با دقت کامل، ذهنش را به نفرات هم‌تیمی‌اش بسپارد  و با همه وجود روی این رابطه متمرکز شود.

گلچین بازی های دورهمی شاد: بازی الکتریسیته

۱۸. فیلم و بازیگر

به صورت حلقه‌ دور هم بشینید. نفر اول، اسم یک بازیگر را می‌گوید، و نفر بعد باید اسم یکی از فیلم‌هایی که آن بازیگر  بازی کرده را اعلام کند،

اگر موفق نشود، از بازی  بیرون می‌رود و نفر سوم بازی را ادامه می‌دهد. اما اگر موفق شد، نفر سوم باید اسم یکی از بازیگرهای دیگۀ اون فیلم را بگوید و نفر چهارم، اسم فیلم دیگری که بازیگر جدید در آن بازی کرده است.

گلچین بازی های دورهمی شاد: بازی فیلم و بازیگر

۱۹. آره و نه ممنوع

بازی دورهمی آره و نه ممنوع بسیار آسان است. میزبان تعدادی پرسش را از قبل آماده می‌کند تا هنگام دورهمی از جمعیت بپرسد. سؤالات باید به گونه‌ای باشند که طرف مقابل ناخودآگاه بخواهد به آنها پاسخ بله/خیر یا آره/نه یا هر شکل دیگه‌‌ای از این دو پاسخ بدهد (مثلاً چرا، نعم یا یِس) و…

گلچین بازی های دورهمی شاد: بازی دورهمی آره و نه ممنوع

۲۰. بازی سلبریتی

برای شروع بازی سلبریتی یا گل‌واژه در سبد، به هر مهمان ده تکه کاغذ بدهید و ازآنها بخواهید که اسم یک سلبریتی را که به نظرشان همه (یا بیشتر مردم) می‌شناسند، روی هر تیکه بنویسند؛ برای مثال پژمان جمشیدی یا کتایون ریاحی

حالا به دو تیم تقسیم شوید. اگه تعداد دخترها و پسرها برابره، بامزه‌تر است که تیم دخترها مقابل تیم پسرها تشکیل شود. بهتره که این بازی با تعداد کمی از افراد در حد ده تا پونزده نفر انجام شود؛ اما با کمتر یا بیشتر از این تعداد هم می‌توانید آن را بازی کنید.

بازی سلبریتی یا گل‌واژه در سبد
بازی سلبریتی یا گل‌واژه در سبد
۲۱. دوز لیوانی

بازی دوز لیوانی  بازی دوز یکی از بهترین بازی‌هاست و به نسبت زمانی یک بازی کوتاه است؛ اما روش‎های مختلفی برای انجام این بازی وجود دارد، مثل بازی دوز لیوانی که در عین سادگی هیجان انگیز است. ملزومات  لیوان یکبار مصرق در دو رنگ (می‌توانید زیر لیوان‎ها علامت ضربدر و دایره بکشید) چسب‌نواری برای رسم…

گلچین بازی های دورهمی شاد: بازی دوز با توپ پینگ پنگ

۲۲. چالش رد کردن دست

بازی بسیار ساده است. کافی است توپ را از فاصله بالا بر روی میز رها کنید و با هر بار زمین خوردن توپ و بالا رفتن آن، یک بار دست خود را از زیر آن رد کنید، بدون آنکه دستتان به توپ بخورد. به تعداد دفعاتی که دستتان را از زیر توپ رد می‌کنید، یک امتیاز می گیرید.

گلچین بازی های دورهمی شاد: رد کردن دست از زیر توپ

۲۳. قلیارد

قلیارد (چالش پول و توپ) بازی‌درمانی فقط برای کودکان نیست. همه ما با بازی حالمان خوب می‌شود. اگر بازی‌هایی انتخاب کنیم که همه جمع با هر سن و سلیقه‌ای بتوانند در آن شرکت کنند و از آن لذت ببرند، معجزات بازی‌درمانی حتی برای بزرگسالان را خواهیم دید. قلیارد یکی از همین بازی‌هاست. این بازی…

گلچین بازی های دورهمی شاد: بازی قلیارد

۲۴. سی ثانیه

سی ثانیه (۳۰ seconds) یک بازی اطلاعات عمومی سرعتی در آفریقای جنوبی است. با اینکه این بازی، یک بازی جعبه‌ای و خریدنی است ولی آنقدر ساده است که به راحتی می‌توان آن را با کمترین تجهیزات ساخت و در خانه بازی کرد.

در بازی سی ثانیه که در رده پارتی گیم ها قرار می‌گیرد، بازیکنان معمولاً در تیم‌های دو تا شانزده نفره بازی می‌کنند. یک بازیکن باید کلمه‌ای را از توضیحات هم‌تیمی خود حدس بزند (مانند پانتومیم)، با این هدف که در ۳۰ ثانیه بیشترین پاسخ‌ ممکن را بگوید. محدودیت اصلی در توضیح این است که توضیحات نباید به هیچ وجه حاوی کلمه یا بخشی از کلمه واقعی باشد.

جعبه بازی سی ثانیه
۲۵. جرات یا حقیقت

بازی دورهمی «جرات یا حقیقت» که بهش شجاعت یا حقیقت و گاهی اشتباهاً جرات و حقیقت یا «بطری بازی» هم میگن (یا حتی جرعت و حقیقت می‌نویسن!)، یکی از بازی‌های متفاوت بین بازی‌های دورهمیه. بازی‌ای که شاید نشه برای هر جمعی پیشنهادش کرد!

در واقع بازیای دورهمی غالباً بازی‌های شاد و مهیجی هستن که خاصیت شکستن یخ جمع و عوض کردن و بانشاط کردن جوّ بازی رو دارن؛ اما بعضی بازی‌های دورهمی جدی هم هستند که ممکنه در عین داشتن هیجان و شادی، احتمال بالایی برای سنگین کردن فضا و معذب کردن بازیکنان داشته باشن. جرئت و حقیقت یکی از این بازی‌هاست که مخصوصاً اگه توی جمع نامناسب و با پرسش‌/چالش نامناسب همراه بشه، می‌تونه کارکرد معکوس داشته باشد.

با این حال ازآنجاکه این بازی جزو بازی‌های محبوب نوجوانان است، در بازیکوش آن را با فهرستی از پرسش‌ها و چالش‌های کمتر آزارنده معرفی می‌کنیم تا با لذت بیشتر و آسیب کمتری همراه باشد.

بازی جرات یا حقیقت جرعت جرئت
بازی جرات یا حقیقت
۲۶. بازی سایکو

بازی سایکو یا همان روان‌پزشک یک بازی دورهمی خونگیه که به هیچ وسیله خاصی نیاز نداره؛ حتی کاغذ و خودکار. بنابراین سایکو هم مثل مافیا و پانتومیم، هم گزینه بسیار مناسبی برای مهمونی‌ها، دورهمی‌ها و پیک‌نیک‌هاست. توی این بازی، همه به جز یک بازیکن نقش بیمار را با مشکل واحد رو بازی می کنند؛ اما تنها بازیکن باقیمانده یک روانپزشکه که باید مشکل بقیه رو با یک سری سوالات غیرمستقیم تشخیص بده!

بخشی از سریال قدیمی قطار ابدی نیز یادآور بازی سایکو و فعالیت‌های آن است. در واقع مهم است که بازیکنان در این بازی، همانند بازیگران قطار ابدی، کاملاً در نقش خود فرو بروند و ژست افراد دارای اختلال را بگیرند تا فضای بازی جذاب‌تر و احتمالاً خنده‌دارتر شود.

بازی دورهمی سایکو روانپزشک

۲۷. بازی موش تو سوراخ: بمب خنده

مکانیسم بازی موش تو سوراخ ، همان مکانیسم صندلی بازی است. در هر دور، یک سوراخ کم می‌آید و یک نفر از بازی حذف می‌شود تا به نفر آخر برسد. این بازی، جدای از اینکه به دلیل کلمات خنده‌دارش بمب خنده است، یک رقابت سرعتی برای محک زدن واکنش سریع، فرز بودن و سرعت عمل شماست. مهم‌تر اینکه این سرعت عمل را باید همزمان با کنترل خنده خود به کار ببندید و خود این تناقض باعث می‌شود بیشتر بخندید! به هر حال بازی موش تو سوراخ دو سر برد است؛ چه بخندید و ببازید، چه نخدیدید و ببرید! امتحان کنید و لذت ببرید!

موش تو سوراخ بازی

۲۸. تلنگر سه مرحله‌ای

بازی تلنگر سه مرحله ای یکی از بهترین گزینه ها برای مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه است؛ مخصوصاً اگر برای برنده بازی یک جایزه‌ ویژه نیز در نظر بگیرید.   ملزومات سه بطری آب معدنی برای هر بازیکن شش لیوان یک بار مصرف (مانند ویدیو) برای هر بازیکن توپ پینگ پنگ دستورالعمل مرحله اول: برای انجام…

بازی تلنگر سه مرحله‌ای

۲۹. لال بازی و هوپ هوپک

بازی دورهمی لال بازی که در چهار محال و بختیاری بازی می‌شود، یک بازی برای کنترل زبان است. تعدد بازی‌های کنترل زبان، از مخابره، پانتومیم و پیکشنری گرفته تا مثلاً سکوت‌های مخصوص در بازی هفت خبیث (پرهیز از گفتن کلمه «من» یا خندیدن در حین بازی)، نشان از علایق ذاتی انسان به ارزش «سکوت» دارد. دست‌کم انسان پیشامدرن برای سکوت ارزش بسیار بالایی قائل بوده است. از فصل «در فضیلت خاموشی» در بوستان سعدی گرفته تا ارزش‌گذاری‌های بسیار والای آیین های عرفانی برای صمت و نیز وجود روزه سکوت در بسیاری از ادیان، نشان می‌دهد که در سنت بشری، ظاهراً به‌کارگیری ابزار «زبان» همیشه هم چیز خوبی به شمار نمی‌آمده است. این گفته که «اگر سخن گفتن، نقره باشد، سکوت طلاست» به بزرگان بسیاری از ادیان و مذاهب، از بودا تا محمد نسبت داده شده است.

اما در بازی‌های دورهمی، وادار کردن بازیکنان به سکوت یا همان لال بازی بسیار دشوارتر است؛ چراکه معمولاً افراد در یک جمع شاد و مهیج به ذوق می‌آیند و دوست دارند بیشتر حرف بزنند؛ اما واداشتن آنها به سکوت، دقیقاً خلاف جریان آب شنا کردن است. به همین دلیل است که مثلاً در بازی‌هایی همچون پانتومیم، بازیکنانی که برون‌گراتر و خوش‌صحبت‌تر هستند، چالش بیشتری را برای کنترل زبان خود تجربه می‌کنند و این دست بازی‌ها می‌تواند تمرین خوبی برای حفظ آرامش و افزایش خونسردی و کنترل زبان آنها در جمع باشد.

 

۳۰. پیکشنری

از پانتومیم خسته شدی یا احساس می‌کنی داره تکراری میشه؟ خب باید بهت بگم خیلی عجیب نیست! حس مشترکیه! برای ما هم که عاشقش هستیم، گاهی این احساس پیش اومده. ولی نگران نباش! مکانیسمبرای مهمونی‌ها اینقدر خوب هست که نشه به راحتی ازش گذشت. پیشنهاد ما یک بازی فوق العاده دیگه از همین مکانیسمه: بازی پیکشنری!

پیکشنری، نقاشی بازی یا حدس نقاشی ، یه بازی حدس کلمه با الهام از پانتومیمه که رابرت آنجل ابداعش کرد و اولین بار سال ۱۹۸۵ منتشر شد. بازی اینقدر خوب بود و گل کرد که غول اسباب بازی فروشی دنیا، یعنی «هزبرو» سال ۱۹۹۴ حق پخشش رو خرید. با اینکه این بازی به شکل جعبه‌ای و فروشگاهی عرضه شده، ولی به راحتی میشه توی خونه با کمترین وسایل انجامش داد. چی نیاز دارید؟ فقط یک وایت برد و یک ماژیک! 

جیمی فلن پیکشنری نقاشی بازی
جیمی فلن در حال اجرای بازی پیشکنری
۳۱. هرچی بلدی بهترش رو بلدم

 باشید که به بقیه نشان دهد چطور می‌شود یک کار را در یک مدت خیلی کوتاه…

هر چی بلدی، بهترش رو بلدم!

(anything you can do, I can do better )

بازی هر چی بلدی، بهترش رو بلدم به برنامه‌ریزی بیشتری احتیاج دارد، ولی ارزشش را دارد. ایده بازی این است که یک متخصص داشته باشید که به بقیه نشان دهد چطور می‌شود یک کار را در یک مدت خیلی کوتاه (مثلاً یک دقیقه) انجام داد و بعد تیم‌ها با هم رقابت می‌کنند تا همان کار را در همان مدت انجام دهند.

هرچی بلدی بهترشو بلدم
هرچی بلدی بهترشو بلدم
۳۲. فیکشنری یکی از انواع کلمه‌بازی

فیکشنری یکی از انواع کلمه‌بازی که در آن بازیکنان تعریف یک کلمه سخت را حدس می‌زنند.

در هر دور، یک بازیکن واژه‌ای را از لغتنامه انتخاب و اعلام می‌کند و سایر بازیکنان یک معنای جعلی برایش می‌سازند.

بازیکن اعلام‌کننده، تعاریف را با صدای بلند می‌خواند و بقیه بازیکنان رأی می‌دهند که کدام تعریف به نظر آنها درست است. حدس‌های درست و تعریف‌های جعلی خوب، امتیاز می‌گیرند.

کلمه بازی فیکشنری

۳۳. بازی دورهمی سلفژ!

در بازی سلفژ قبل از هر چیز افراد باید به دو گروه تقسیم شوند. در هر دور فقط یک تیم بازی و تیم دیگر، تماشا می‌کند. برای شروع بازی دورهمی سلفژ، تیم الف باید یک نفر را به عنوان خواننده‌ انتخاب کند. همه آنها باید کنار کاسه‌ای بایستند که پر از کاغذهای اسم آهنگ‌هاست. وقتی می‌گویید: «شروع»، بازیکن تیم الف، به اسم آهنگ اول نگاه می‌کند و تلاش می‌کند تا فقط با استفاده از کلمۀ «دو»، آهنگ را طوری بخواند که هم‌تیمی‌هایش اسم آهنگ را حدس بزنند. بازیکن غیر از خواندن کلمه «دو»، هیچ کار دیگری نباید انجام دهد.

بازی دورهمی سلفژ
بازی دورهمی سلفژ
۳۴. بازی چشمک مرگ

در بازی دورهمی چشمک مرگ (wink murder) یا چشمک بازی ، همانند بازی مافیا قاتل و کارآگاه به طور اتفاقی انتخاب می‌‎شود. دیگر شما هستید و شانستان که قاتل شوید یا کارآگاه! مسئله مهم این است که چه کارآگاه شوید و چه قاتل، باید حواس جمع و سرعت عمل بالایی داشته باشید تا بتوانید برنده بازی باشید.

چشمک مرگ
چشمک مرگ
۳۵. بازی دو تا راست یک دروغ!

اگر مهمانی‌ای دارید که جمع تازه با هم آشنا شده‌اند و می‌خواهید به سرعت یخ جمع را بشکنید، بازی دو تا راست یک دروغ یکی از بهترین‌هاست. همان طور برای نوجوان‌ها بازی مفرح و جالبی است. این بازی، یک آشنایی دوطرفه است؛ هم شما خود را بهتر به جمع معرفی می‌کنید و هم متوجه می‌شوید برداشتی که از شما در جمع وجود داشته، چه بوده. همان طور از یک طرف برای خواندن زبان بدن رقیب و از طرف دیگر برای کنترل زبان بدن، بسیار مؤثر است. غیر از این‌ها، دیالوگ‌های جالبی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر با جمع صمیمی شوید.

بازی دورهمی پانتومیم برعکس، دوتا راست یه دروغ
بازی دورهمی پانتومیم برعکس، دوتا راست یه دروغ
۳۶. مافیا

بازی مافیا را می‌توان یک انقلاب اساسی در بازی‌های گروهی بزرگسالان دانست؛ یک بازی دورهمی کلامی، بسیار جدی و پرهیجان و بدون نیاز به هیچ‌گونه ابزار و لوازم. تقریباً همه آنچه را یک بازی کامل و جامع نیاز دارد، یک جا دارد. شاید برجسته‌ترین ویژگی این بازی، «تفاوت» باشد! بازی‌‌ای که شبیه هیچ‌یک از بازی‌های قبل از خود نبود و منشأ بسیاری از بازی‌های پس از خود همچون اَوِلون، دراکولا و کودتا شد. در مطلب پیش رو با عنوان « آموزش بازی مافیا » که مرتباً به‌روز می‌شود، سعی کرده‌ایم اطلاعات کامل بازی را با دسته‌بندی منظم ارائه دهیم و همه نقش های مافیا را فهرست کنیم. همچنین سعی می ‌کنیم به مرور فیلم های آموزشی و فیلم‌هایی از نمونه بازی‌های مافیا را در این مطلب قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مافیا بدون خدا بدون گرداننده

 

با کلیک روی اینجا می‌توانید گلچین بازی‎های دورهمی شاد را در صفحه اینستاگرام ما نیز ببینید.

 

 

سفارش بازی اسکربل

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

چهارده − دو =