https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/04/سرنخ-1.jpg

در بازی‌های دورهمی ضمن آنکه در کنار دوستانمان لحظاتی بسیار شاد و لذتبخش را تجربه می کنیم، ناخواسته همکاری گروهی را نیز تمرین می‌کنیم. در بازی دورهمی سرنخ سه نفر با هم همکاری می‌کنند تا هم‌تیمی‌شان یک کلمه را حدس بزند!

بازی drop a hint یا سرنخ یک بازی دورهمی برای مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه است؛ یادگیری‌اش بسیار آسان است و به لوازم زیادی نیاز ندارد.

مشخصات بازی سرنخ

تعداد نفرات: +۴

رده سنی: +۱۰

زمان بازی: ۳۰ الی ۶۰ دقیقه

لوازم مورد نیاز

  1. تکه‌های کاغذ یا کارت که روی هر کدام از آنها، یک کلمه خاص (که شامل کلمات دلخواه و ترجیحاً بامزه است) با حروف بزرگ و خوانا نوشته شده باشد.
  2. زمان‌سنج

چطور بازی کنیم؟

همانند بسیاری از بازی‌های دورهمی در بازی سرنخ نیز افراد به دو تیمِ تقسیم می‌شوند. بهتر است هر تیم حداقل چهار بازیکن داشته باشد. در هر دور، فقط یک تیم، بازی و تیم دیگر تماشا می‌کند. فرض می‌کنیم اسم این دو تیم، تیم‌های الف و ب است.

تیم الف یک نفر را به عنوان حدس‌زننده انتخاب می‌کند. بقیه تیم الف باید شانه به شانه و در یک راستا کنار یک میز که روی آن پر از کارت یا کاغذ است بایستند.

وقتی می‌گویید «حرکت!»، بازیکنان ایستاده تیم الف تلاش می‌کنند تا با گفتن یک کلمه، به حدس‌زننده کمک کنند تا کلمۀ روی کاغذ یا کارت را حدس بزند. هر بازیکن، فقط یک کمک در هر دور.

بازی دورهمی سرنخ: سه زن مشغول حدس زدن کلمه

بازیکنان در حال انجام بازی سرنخ

برای مثال اگر کلمه «سمنو» مد نظر باشد، هم‌تیمی اول می‌گوید: «هفت‌سین». هم‌تیمی دوم می‌گوید: «خوراکی» و هم‌تیمی سوم: «پختنی». حدس‌زننده فقط یک فرصت برای حدس زدن دارد. اگر کلمه را اشتباه حدس بزند، تیم سراغ کلمه بعدی می‌رود.

تیم الف، تلاش برای سرنخ دادن را برای دو دقیقه (یا میزان وقت دلخواه) ادامه می‌دهد. هر تیم برای هر کلمه‌ای که درست حدس زده شود، یک امتیاز می‌گیرد. وقتی دو دقیقه تمام شد، جای تیم‌ها عوض می‌شود. پس از اینکه هر تیم یک دور بازی کرد، جای حدس‌زننده در تیم الف عوض می‌شود و دوباره بازی ادامه پیدا می‌کند.

این کار تا وقتی ادامه می‌یابد که همه بازیکنان، یک دور در جایگاه حدس‌زننده قرار گرفته باشند. البته مانند سایر بازی‌های دورهمی، در این بازی نیز قوانین کاملاً انعطاف‌پذیرند و می‌توانید در دفعات بعد، با دستکاری قوانین، تنوع لازم را به بازی بدهید.

امتیازات هر دور تیم‌ها را یک جا ثبت کنید. تیمی که در نهایت بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده است.

تقویت مهارت‌ها

  1. کار تیمی و گروهی
  2. تعامل اجتماعی
  3. مهارت‌های کلامی
  4. خلاقیت

اینجا کلیک کنید و بازی دورهمی سرنخ را در اینستاگرام بازیکوش نیز ببینید.

بازی‎‌های مشابه:

مناقصه!

فیکشنری

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

پنج × 1 =