https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/10/Untitled-1.jpg

در بازی سلبریتی یا گل‌واژه در سبد تلاش می‌کنید با استفاده از کلمات و اجرا کردن آنها، اسم یک سلبریتی را حدس بزنید. ساده به نظر می‌رسد، ولی بعد از سه دور بازی، آن را جداً به یکی از جالب‌ترین بازی‌های دورهمی تبدیل می‌کند.

بازی سلبریتی، بازی‌ای برای فیلم‌بازان و کسانی است که به سلبریتی‌ها علاقه دارند.

ملزومات

  •  تکه‌های کوچک کاغذ (هر مهمان، ده تکه)
  • خودکار
  • یک کلاه یا کاسه برای اینکه کاغذها را در آن بریزید
  • زمان‌سنج

 

دستورالعمل

برای شروع بازی سلبریتی یا گل‌واژه در سبد، به هر مهمان ده تکه کاغذ بدهید و ازآنها بخواهید که اسم یک سلبریتی را که به نظرشان همه (یا بیشتر مردم) می‌شناسند، روی هر تکه بنویسند؛ برای مثال پژمان جمشیدی یا بهنوش طباطبائی.

حالا به دو تیم تقسیم شوید. اگه تعداد دخترها و پسرها برابر باشد، بامزه‌تر می‌شود، که تیم دخترها مقابل تیم پسرها تشکیل شود. بهتر است که این بازی با تعداد کمی از افراد در حد ده تا پانزده نفر انجام شود؛ اما با کمتر یا بیشتر از این تعداد هم می‌توانید آن را بازی کنید.

به گروهتان توضیح دهید که بازی، در سه دور انجام می‌شود و در هر سه دور، فقط از همین اسامی استفاده می‌شود؛ بنابراین لازم است که وقتی تیم روبه‌رو در حال بازی است، توجه کنند؛ چون ممکن است لازم باشد آن سلبریتی را در دور دوم یا سوم حدس بزنند.

هر دور دقیقا به یک روش انجام می‌شود، فقط با یک تفاوت اصلی. زمان‌سنج را روی دو دقیقه (یا هر میزان دلخواهی که قرارداد کردید) تنظیم کنید و یک تیم را برای شروع، انتخاب کنید.

نفر اول تیم یک اسم را از داخل کاسه برمی‌دارد و تلاش می‌کند تا با استفاده از دستورالعمل ویژه هر دور، اسم سلبریتی را به هم‌تیمی‌هایش برساند و وقتی هم‌تیمی‌هایش اسم را حدس زدند، نفر بعدی تیم بلند می‌شود و همین کار را برای تیمش انجام می‌دهد. این کار را ادامه دهید تا زمان‌ تمام شود و بعد تیم‌ها جایشان را با هم عوض می‌کنند.

بازی به همین شکل ادامه پیدا می‌کند تا کل کاسه خالی شود. بعد به دور بعد بازی بروید و همین کار را انجام دهید.

 

دستورالعمل دور اول

بازیکنان باید فقط با استفاده از کلمات، شخص مورد نظرشان را توصیف کنند. آنها می‌توانند هر چی دلشان می‌خواهد بگویند (غیر از اسم سلبریتی)، ولی فقط باید از کلمات استفاده کنند و مجاز نیستند از حرکت بدن استفاده کنند.

دستورالعمل دور دوم

بازیکنان باید بدون استفاده از کلمه و فقط با پانتومیم، اسم را  به هم‌تیمی‌ها برسانند.

بازی سلبریتی یا گل‌واژه در سبد
بازی سلبریتی یا گل‌واژه در سبد

دستورالعمل دور سوم

بازیکنان باید فقط یک کلمه برای توصیف سلبریتی بگویند. وقتی کلمه‌شان را بیان کردند، باید منتظر شوند تا تیم، سلبریتی درست را حدس بزند.

برندۀ بازی

هر دور، تعداد حدس‌های درست هر تیم را بشمارید. تیمی که بیشترین حدس درست را زده باشد، برنده است.

 

 

شما کدام سلبریتی را برای بازی و اجرای نقشش انتخاب می‌کنید؟😉

با کلیک بر روی اینجا  بازی سلبریتی را در اینستاگرام بازیکوش نیز ببینید.

مطالب مرتبط:

فیلم و بازیگر

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

4 × 5 =