بزرگسالانتک‌نفرهداخل خانهمهیجبازی برج تاس یا دایس استکینگ: یک بازی مهیج و مهارتی

۱۳۹۹-۰۷-۳۰ ۱۳:۰۷به قلم بازیکوش0
https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/10/dicestacking.jpg

بازی برج تاس (dice stacking) یک بازی نمایشی است که در آن بازیکن، تاس‌ها را با یک لیوان مخصوص که لیوان تاس (dice cup) نامیده می‌شود، از یک سطح کاملاً صاف جمع می‌کند و آن‎قدر لیوان را تکان می‌دهد تا تاس‌ها از طریق نیرو و اینرسی مایل به مرکز، به صورت یک ستون عمودی چیده شود.

بازی برج تاس از دسته بازی‌های انفرادی است ولی می‌توان به صورت رقابتی و گروهی نیز انجام داد. نخستین مسابقات برج‌ تاس در ماه می ۲۰۰۸ در آلمان برگزار شد. قوانین مسابقه شامل استفاده از صفحه تاس مخصوص برای بازیکنان بود که مسیرهای تعیین‌شده مختلف برای اجرا را به بازیکنان نشان می‌داد. این بازی در دو گروه «منطقه کامل» و «منطقه سرعتی» برگزار می‌شود.

 

ملزومات

  • تعدادی تاس
  • لیوان تاس (dice cup)
  • سطحی صاف برای جمع کردن تاس‌ها در لیوان .

دستورالعمل

بازی برج تاس (dice stacking) یک بازی نمایشی است. بازیکن در این بازی ، تاس‌ها را با لیوانی مخصوص که لیوان تاس (dice cup) نامیده می‌شود، از سطحی کاملا صاف جمع می‌کند. سپس آن‎قدر لیوان را تکان می‌دهد تا تاس‌ها از طریق نیرو و اینرسی مایل به مرکز، به صورت ستونی عمودی چیده شود. معمولا تاس‌های بازی، تاس‌های از رده خارج کازینوهاست؛ چراکه لبه‌های مربع‌شکل و وزن سنگین آنها، برج‌سازی با آنها را راحت‌تر می‌کند. نحوه‌های مختلف چیدن، رنگ‌های مختلف تاس‌ها و الگوهای مختلف جمع کردن تاس، درجات گوناگونی از دشواری این بازی را رقم می‌زند.

تقویت مهارت‌ها

بازی برج تاس، افزایش‌دهنده سرعت عمل و واکنش، دقت و تمرکز است و به‌ویژه برای کودکان، باعث هماهنگی چشم و دست می‌شود. همانند اکثر بازی‌های تک‌نفره همچون تتریس، این بازی نیز انگیزه رقابت با خود و افزایش رکورد فردی را افزایش می‌دهد و بازیکن را به بهبود دائم مهارت خود برمی‌انگیزد.
البته این بازی را می‌توان به صورت دونفره یا گروهی نیز انجام داد، به این صورت که بازیکنان برای رسیدن به برجی با تعداد تاس خاصی، رقابت کنند. بازیکنان حرفه‌ای حتی تا ۲۵ تاس را روی هم می‌چینند.

 

 

شما هم اگر این بازی را امتحان کردید، می‌توانید با ارسال فیلم آن برای صفحه بازیکوش، در این رقابت تک‌نفره شرکت کنید.

با کلیک روی اینجا همین بازی را در صفحه اینستاگرام ما هم ببینید.

مطالب مرتبط:

لیوان چینی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

شش + 1 =