https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/04/pantomime.png

اگر مهمانی‌ای دارید که جمع تازه با هم آشنا شده‌اند و می‌خواهید به سرعت یخ جمع را بشکنید، بازی دو تا راست یک دروغ یکی از بهترین‌هاست. همان طور برای نوجوان‌ها بازی مفرح و جالبی است. این بازی، یک آشنایی دوطرفه است؛ هم شما خود را بهتر به جمع معرفی می‌کنید و هم متوجه می‌شوید برداشتی که از شما در جمع وجود داشته، چه بوده. همان طور از یک طرف برای خواندن زبان بدن رقیب و از طرف دیگر برای کنترل زبان بدن، بسیار مؤثر است. غیر از این‌ها، دیالوگ‌های جالبی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر با جمع صمیمی شوید.

بازی دورهمی دوتا راست یک دروغ

ملزومات

  • در این بازی نیاز به وسیله خاصی ندارید

دستورالعمل

بازی دو تا راست یک دروغ خیلی راحت است. هر یک از بازیکنان در نوبت خود، سه مطلب را درباره خود به جمع می‌گوید که یکی‌ از آنها واقعیت ندارد. مثلاً می‌گوید: «من یک پیانیست حرفه‌ای هستم»، «از دو سال پیش به کلاس اسکوآش می‌روم»، «تا به حال سوار هواپیما نشدم».

جمع باید نفر به نفر بگویند که کدامش دروغ است و هر کس درست بگوید، امتیاز آن نوبت را می‌گیرد. بازی به صورت ساعتگرد با نفر بعدی ادامه پیدا می‌کند.

 

 

برای جمع‌های خانوادگی و صمیمی‌تر که از هم شناخت کافی دارند، باید مطالب جزئی‌تری انتخاب شود؛ مثلاً اینکه: «این هفته یک احضاریه دادگاه داشتم»، «پریروز جشن ازدواج یکی از دوستان دبیرستانم دعوت بودم»، «امروز سرِ کلاس با یکی از شاگردهایم بحثم شد». اگر بازی را جدی‌تر دنبال می‌کنید، یک کاغذ آماده کنید و هر کس که دروغ‌ها را درست حدس می‌زند، جلوی اسمش یک تیک بزنید و آخر سر، هر کس تیک‌های بیشتری داشت، برنده بازی است.

برای اینکه بازی بیش از حد ساده نشود، دو نکته را رعایت کنید: اول اینکه مرتباً ترتیب دروغ را در بین سه مطلب عوض کنید. مخصوصاً سعی کنید بار اول، دروغتان، جمله سوم نباشد. برای دفعات بعد هم مرتباً دروغ را درجایگاه‌های مختلف امتحان کنید.

بازی دورهمی مناقصه، بازی خانوادگی، پارتی گیم

نکته دوم اینکه سعی کنید دو مورد از مطالبتان بسیار عجیب و غریب باشد و دروغ، یکی از آن دو باشد؛ یا اینکه یک مطلب عجیب غریب راست را بیان کنید و دو مطلب کاملاً معمولی و ساده را که یکی‌ از آنها دروغ است و یکی‌ راست، بیان کنید. مهم این است که جمله‌ای را که به عنوان دروغ بیان می‌کنید، یک مشابه داشته باشه تا فریبنده شود.

 

 

از اینجا می‌توانید بازی دو تا راست یک دروغ را در صفحه اینستاگرام بازیکوش نیز دنبال کنید.

برای دیدن بازی دورهمی بعدی، اینجا را کلیک کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

دوازده − ده =