جوایزجایزه بردگیم سال (Planszowa Gra Roku)

۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۲۱:۰۱به قلم بازیکوش0
https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2021/03/gra-roku-1.jpg

جایزه بردگیم سال (Planszowa Gra Roku)، مسابقاتی است که هر ساله در کشور لهستان برگزار می‌شود و هدف از آن، انتخاب بهترین عناوین و پروژه های مربوط به بازی‌های رومیزی مدرن است. علاوه بر این، ایده اصلی این مسابقه محبوب کردن بردگیم‌های مدرن و اثبات این مطلب است که بازی‌های رومیزی نه‌تنها سرگرمی مفیدی برای...

جایزه بردگیم سال (Planszowa Gra Roku)، مسابقاتی است که هر ساله در کشور لهستان برگزار می‌شود و هدف از آن، انتخاب بهترین عناوین و پروژه های مربوط به بازی‌های رومیزی مدرن است. علاوه بر این، ایده اصلی این مسابقه محبوب کردن بردگیم‌های مدرن و اثبات این مطلب است که بازی‌های رومیزی نه‌تنها سرگرمی مفیدی برای کودکان، بلکه یک تفریح سودمند برای بزرگسالان و سالمندان است.

جایزه بردگیمِ سال توسط هیئت داوران مسابقه و برای بازی منتشرشده در سال قبل اعطا می‌شود. در اصل در سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۳ این جایزه توسط مجله لهستانی «دنیای جوان» (iatwiat Młodych) اعطا می‌شده است. بنابراین می‌توان این جایزه را جزو قدیمی‌ترین جوایز بردگیمی جهان دانست.

اما ایده راه‌اندازی مجدد این مسابقه در اواخر سال ۲۰۰۴ و در تالار گفتگوی پورتال موضوعی «بردگیم‌ها» (Gry-Planszowe.pl) متولد شد.

فرمول انتخاب برندگان

در ابتدا این مسابقه جوایز را در دو دسته بازی سال و بازی منتخب بازیکنان اهدا می‌کرد. برنده گروه اول توسط گروهی از متخصصان مرتبط با صنعت بازی (کارمندان شرکت‌های انتشاراتی، فروشگاه‌ها و روزنامه‌نگاران برخی مجلات مربوط به بازی‌های رومیزی) انتخاب می‌شد. اما برنده بخش دوم، به بازی‌‌ای اعطا می‌شد که در نظرسنجی عمومی و از طریق وب سایت این رویداد، بیشترین رای را کسب کرده است.

در سال ۲۰۱۳، جایزه منتخب بازیکنان با جایزه پیشرفته سال جایگزین شد. تغییرات بیشتر در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد. علاوه بر جایزه اصلی بازی سال و بازی پیشرفته سال که در حال حاضر موجود است، جوایزی در دو دسته دیگر اضافه شدند: «بازی سال برای کل خانواده» و «بازی سال برای کودکان». علاوه بر این عناوین، جوایز زیر نیز معرفی شدند: بهترین تم بازی، بهترین گرافیک، بهترین طراح لهستانی و بهترین بازی اولی سال.

برندگان جایزه بردگیم سال در سال 2014 Planszowa Gra Roku

برندگان نهایی جایزه بردگیم سال (لهستان) در سال ۲۰۱۴ در دو بخش اصلی و پیشرفته

 

برندگان نهایی جایزه بردگیمِ سال لهستان 2015: اسپلندور و مهاجران Planszowa Gra Roku 2020 - Konkurs Planszowa Gra Roku 2020

برندگان نهایی بردگیمِ سال ۲۰۱۵: اسپلندور و مهاجران

 

برندگان نهایی جایزه بردگیم سال 2016: کدنیمز و مارکوپولو Planszowa Gra Roku 2020 - Konkurs Planszowa Gra Roku 2020

برندگان نهایی سال ۲۰۱۶: کدنیمز (بازطراحی لهستانی) و مارکوپولو

همچنین از سال ۲۰۱۷ ، هیئت داوران مسابقه این اجازه را دارند که یک جایزه ویژه اختیاری نیز اهدا کنند. هدف از این جایزه، تشویق جامعه بردگیمی لهستان و مراقبت از پیشرفت صنعت بردگیم است.

وقفه در سال ۲۰۰۶

برای سال ۲۰۰۶ هیچ عنوان بازی‌ای وجود ندارد! این به دلیل آن نیست که در این سال مسابقه برگزار نشد، بلکه مشکل به دلیل تغییر تقویم برگزاری مسابقات بود.

در سال‌های قبل، بازیِ برنده یک تاریخ سالانه داشت که نمایانگر دورۀ انتشار بازی بود. اما در سال ۲۰۰۶ هیئت داوران مسابقه تصمیم گرفت شماره‌گذاری سال‌های جایزه را تغییر دهد (اتفاقی که بعدها برای جوایز دیگری همچون گلدن گیک نیز روی داد). از آن زمان، برندگان جایزه را با تاریخ سالانه رویداد دریافت می‌کنند (اگرچه مانند قبل، بازی های منتشرشده در سال گذشته در نظرسنجی شرکت می‌کنند. برای مثال: بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۰۶ برای کسب عنوان بازی سال ۲۰۰۷ در اوایل سال ۲۰۰۷ رقابت می کنند. این منجر به یک سال وقفه نظری در شماره گذاری شد ، اگرچه در واقع تداوم رقابت‌ها حفظ شد.

برای مشاهده وبسایت جایزه بردگیم سال اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای دیدن فهرست کامل جوایز در تمامی سال‌ها، اینجا را کلیک کنید.

در همین زمینه بخوانید:

معرفی جایزه تریک ترک

معرفی جایزه گلدن گیک

معرفی جایزه آس طلا

معرفی جایزه منچ طلا

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

16 + یک =