شیچیدافعالیت شماره یک

۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۱۱:۱۰به قلم بازیکوش0
https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/12/shichida1-1.jpg

شیچیدا مجموعه فعالیت‌ها و بازی‌های شیچیدا همیشه با ریلکس کردن و آماده کردن ذهن شروع می‌شود. در فعالیت شماره یک شیچیدا اگر اگر در فعالیت شماره یک شیچیدا برای کودک کمتر از دو سال است کودک کمتر از دو سال است او را در آغوش بگیرید و فعالیت های زیر را با او انجام دهید...

شیچیدا

مجموعه فعالیت‌ها و بازی‌های شیچیدا همیشه با ریلکس کردن و آماده کردن ذهن شروع می‌شود. در فعالیت شماره یک شیچیدا اگر

اگر در فعالیت شماره یک شیچیدا برای کودک کمتر از دو سال است

کودک کمتر از دو سال است او را در آغوش بگیرید و فعالیت های زیر را با او انجام دهید و اگر بیش از دو سال است، از او بخواهید که روبروی شما بنشیند، و همراه با شما این فعالیت ها را انجام دهد.

۱. تنفس عمیق

همراه هم نفس عمیق بکشید. تنفس عمیق باعث افزایش تمرکز کودک می‌شود. اگر کودک در آغوش شما نشسته، دست او را بگیرید و بر روی سینه خود بگذارید تا با مفهوم تنفس عمیق و کاری که شما انجام می‌دهید کاملا آشنا شود.

شاید برای مدت طولانی مجبور باشید این کار را انجام دهید تا رفته رفته کودک شروع به تقلید از شما کند. اگر کودک شما بیش از دو سال دارد و هنوز این کار را بلد نیست، می‌توانید با استفاده از یک شمع و یا چند چوب کبریت این کار را به او آموزش دهید. شمع روشن را در مقابل خود قرار دهید و به او نشان دهید چطور با یک نفس عمیق آن را خاموش می‌کنید. از کودک بخواهید این کار را بارها تمرین کند تا تنفس عمیق را فرا بگیرد.

۲. توپ انرژی

بعد از کشیدن چند نفس عمیق به همراه کودک، نوبت جمع کردن انرژی خوب هست. این قسمت از فعالیت از یوگا گرفته شده ولی متناسب با سن کودک تغییر پیدا کرده است. از کودک می‌خواهیم که دست‌هایش رو به هم نزدیک کند و شکل یک دایره درست کند، بعد از او می‌خواهیم چیزهایی که او را خوشحال می‌کند نام ببرد و با هر اسم انرژی مثبت را گرفته و دایره را بزرگتر کند، و در آخر دایره را در آغوش بگیرد.

برای کودکان زیر دو سال مادر دستان کودک را گرفته و در این مرحله او را همراهی می‌کند. اگر کودک می‌تواند صحبت کند، از او می‌خواهد که چیزها و یا افراد مورد علاقه خود را نام ببرد. در این مرحله می‌توان به کودک آموخت که طبیعت یکی از منابع پر انرژی اطراف ماست، و از خورشید، آسمان، درختان، و.. نام برد.

۳. تشویق کودک

آخرین مرحله و یا مهمترین قسمت این فعالیت تشویق کردن کودک هست. کودک را در آغوش بگیرید و به او یاداوری کنید که چقدر او را دوست دارید و از کنار او بودن لذت می‌برید. ویژگی های خوبش را بگویید: تو خیلی خوب راه میروی، خیلی خوب توپ را پرت می‌کنی، خیلی قشنگ حرف می‌زنی، چقدر خوبه که با عروسک‌هایت حرف می‌زنی، و…

با این کار به او می‌گویید که چقدر به او اعتماد دارید و حتی کوچکترین کارهای او چقدر مهم و با ارزشند.

 

* پیش از آنکه فعالیت شیچیدا برای کودک کمتر از دو سال انجام دهید مطلب مقدمه شیچیدا را با دقت مطالعه نمایید.

برای اطلاعات بیشتر درباره فعالیت شماره یک شیچیدا با کلیک بر روی اینجا در کانال بازیکوش عضو شوی.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

5 × دو =