https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/10/نت-تو-نت-1.jpg

در بازی دورهمی نت تو نت دو آهنگ را پس از تلفیق، با آواز اجرا می‌کنید. این بازی مهارت خوانندگی و تشخیص آهنگ را در شما تقویت می‌کند

در بازی آهنگ خوانی نت تو نت دو آهنگ را پس از تلفیق، با آواز اجرا می‌کنید. این بازی مهارت خوانندگی و تشخیص آهنگ را در شما تقویت می‌کند. ضمناً به شما جرئت می‌دهد در فضایی صمیمی و دوستانه، آواز بخوانید و ترس و خجالت احتمالی شما از خواندن جلوی جمع می‌ریزد.

ملزومات

۱. کاغذ و خودکار
۲. زمان‌سنج

دستورالعمل

هر بازیکن ده تکه کاغذ دریافت می‌کند و بر روی هر برگه، مصراع اول یک آهنگ معروف را می‌نویسد. ترجیحاً آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید همه شنیده‌اند. بهتر است آهنگ‌ها متنوع باشند. مثلاً پنج آهنگ سنتی و پنج آهنگ پاپ؛ یا پنج آهنگ  با ریتم آرام. سپس همه کاغذها را تا بزنید و در یک کاسه یا سبد بریزید.

حال به دو تیم تقسیم شوید. در هر نوبت، یک نفر از هر تیم برای اجرای موسیقی انتخاب می‌شود. بازیکن یک دقیقه (یا هر مدت که جمع توافق می‌کند) فرصت دارد تا به طور تصادفی، دو کاغذ را از سبد بیرون آورد و شعر یکی از آهنگ‌ها را بر روی آهنگ شعر دیگر بگذارد و آن را بخواند. اکنون هم‌تیمی‌ها باید حدس بزنند که آهنگ اصلی چیست.

مثلا فرض کنید روی یک کاغذ نوشته شده باشد: «نبسته‌ام به کس دل» و روی کاغذ دیگر «کفشای لنگه به لنگه». بازیکن تصمیم می‌گیرد آهنگ «هوای گریه» شجریان را با آهنگ «دلقک» اصفهانی بخواند. حال اگر هم‌تیمی‌هایش بتوانند آهنگ اصلی (دلقک) را حدس بزنند، امتیاز این نوبت را گرفته‌اند. دقت کنید که پس از اجرا، کاغذها را به سبد برنگردانید.

اگر بازیکن موفق شد و زمان اضافه آورد، می‌تواند از فرصت استفاده کند و دو کاغذ دیگر را هم برای خواندن انتخاب کند و امتیازاتش را افزایش دهد.

بازی آهنگ خوانی نت تو نت
بازی آهنگ خوانی نت تو نت

ادامه و پایان بازی

سپس تیم مقابل نیز همین کار را انجام می‌دهد و یکی از بازیکنانش را برای اجرای آهنگ می‌فرستد. بازی به همین ترتیب ادامه می‌یابد تا همه افراد یک بار اجرا کنند یا کل کاغذهای کاسه تمام شود. در پایان، تیمی برنده است که در مجموع امتیاز بیشتری گرفته باشد.

برای اینکه بازی بامزه‌تر شود، می‌توانید دو سبد جداگانه برای آهنگ‌های پاپ و سنتی اختصاص دهید و از بازیکنان بخواهید که در هر نوبت، یک کاغذ را از سبد موسیقی سنتی و یک کاغذ از سبد آهنگ پاپ برگزینند و آنها را با هم تلفیق کنند.

تقویت مهارت‌ها

  1. مهارت‌های مربوط به خوانندگی و آواز
  2. تقویت گوش موسیقایی و تشخیص آهنگ
  3. افزایش اعتماد به نفس و ارتباط گیری با جمع
  4. تقویت مهارت‌های اجتماعی

با کلیک روی اینجا همین بازی را در صفحه اینستاگرام بازیکوش نیز ببینید.

بازی‌های مشابه:

اسم آهنگ رو بگو

سلفژ

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

9 + چهارده =