https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/09/اسپورکلSporcle.jpg

بازی دورهمی اسپورکل این بازی‌ است که این روزها می‌توانید در اینترنت پیدا کنید. ایده اصلی اینه که شما یک مقوله خاص را اسم ببرید و از افراد بخواهید که آیتم‌های آن مقوله را اسم ببرند تا وقتی که اشتباه کنند و از بازی بیرون بروند. آخرین فرد باقی‌مانده در بازی، برنده است.

بازی اسپورکل یکی از بازی‌های دورهمی و خانوادگی و از رده کلمه بازی هاست. با ما همراه باشید تا بیشتر با این بازی آشنا شویم.

ملزومات

  • چند فهرست از آیتم‌های مربوط به یک مقوله خاص. فهرست‌ها باید درباره یک چیز مشخص و واقعی باشد تا افراد نتوانند از خودشان چیزی ابداع کنند (برای مثال، فهرست فیلم‌های داریوش مهرجویی، یک انتخاب درست است؛ ولی فهرست فیلم‌های عاشقانه غلط است؛ چون فیلم‌های عاشقانه می‌تواند از دید افراد مختلف، تفاوت داشته باشد و هر کس می‌تواند از هر فیلمی به عنوان فیلم عاشقانه نام ببرد و از نظرش دفاع کند).
  • همین!

دستورالعمل بازی

بازی اسپورکل را هم می‌شود به طور فردی بازی کرد و هم به صورت تیمی. اول روش فردی را توضیح می‌دهیم و بعد توضیحی اضافه می‌کنیم که بتوانید تیمی بازی کنید.

افراد را در یک خط به صف کنید و اولین مقوله را  برایشان اعلام کنید.

بازی با اولین نفر صف شروع می‌شود. هر بازیکن‌ باید ظرف پنج ثانیه، آیتمی را نام ببرد که جزو آن مقوله باشد. اگر بازیکن نتواند چیزی را نام ببرد یا به چیزی اشاره کند که قبلاً گفته شده، از بازی خارج می‌شود.

 

 

معرفی بازی دورهمی اسپورکل

به بازی ادامه بدید تا فقط یک نفر در صف باقی بماند. آخرین نفر، آن دور از بازی را برده است. اکنون یا می‌توانید برایش یک جایزه در نظر بگیرید (مثلاً یک بسته شکلات) یا اینکه امتیاز بردها جمع بشود تا آخر بازی، برنده نهایی مشخص شود.

اگر می‌خواهید نسخه تیمی‌ این بازی را انجام دهید، دو گزینه دارید. روش اول اینکه یک نفر از هر تیم در صف بایستد (به تیم اجازه بدهید که بر اساس مقوله مورد نظر، بازیکن خودش را انتخاب کند) یا می‌توانید از هر کس بخواهید که در صف بایستد، و امتیاز هر بازیکن برای تیمش حساب شود.

اگه دارید امتیازی بازی می‌کنید، می‌توانید کاری شبیه این انجام دهید که مثلاً آخرین سه نفر باقیمونده هر دور (نه فقط نفر آخر)، همگی امتیاز بگیرند (به‌ترتیب ۱، ۳ و ۵ امتیاز) تا اگه کسی یک دور برنده نشد، باز بخت برنده شدن برای آخر بازی براش زنده بماند.

با کلیک روی اینجا بازی اسپورکل را در صفحه اینستاگرام بازیکوش هم ببینید.

بازی‌های مشابه:

چشمک مرگ

یک نظر

  • ps4 games the

    ۰۳/۰۸/۱۴۰۰ در ساعت ۱۳:۲۶

    I visited multiple web pages but the audio quality for audio songs existing at this website is truly marvelous.

    پاسخ

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

5 × یک =