https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/04/pantomime.png

همه ما پانتومیم رو بازی کردیم؛ یعنی یه نفر یه کلمه رو بازی کنه تا تیمش اون رو حدس بزنن. حالا توی «بازی دورهمی پانتومیم برعکس» کل تیم باید یه کلمه رو بازی کنن و یه نفر حدس بزنه. این نوع، بامزه‌تره و گزینه خوبیه برای افرادی که ممکنه دلشون نخواد تنهایی، پانتومیم بازی کنن.

شاید همه‌مون حداقل یک بار رو پانتومیم بازی کرده باشیم؛ یعنی یک نفر یه کلمه رو بازی کنه تا تیمش اون رو حدس بزنه. اما حالا در «بازی دورهمی پانتومیم برعکس» تمام تیم باید یک کلمه را بازی کنن و یک نفر حدس بزنه. این روش هم نمک خودش رو داره و گزینه خوبی برای افرادیه که ممکنه دلشون نخواد تنهایی، پانتومیم بازی کنن یا پانتومیم معمولی براشون تکراری شده باشه.

قانون‌های بازی ساده‌ست (فقط نقش‌های ادابازی عوض میشه)، اما دیدن اینکه افراد چطور با اوضاع کنار میان، میتونه خنده‌دار و بامزه باشه.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مشخصات بازی

  • رده سنی: ۵ سال به بالا
  • مدت زمان بازی: ۳۰ تا ۶۰ دقیقه
  • تعداد بازیکنان: ۶ تا ۱۵ نفر
  • میزان شانس: کم
  • انعطاف مکانی: بسیار زیاد
  • تکرارپذیری: بالا
  • تاکتیک‌ها: اجرای نقش، خلاقیت، حدس کلمه

ملزومات برای پانتومیم برعکس

  • کارت‌هایی با کلمات تصادفی که افراد بتوانند آنها را بازی کنند. می‌توانید این کارت‌ها را از سایت‌های مخصوص این کار دانلود کنید یا مثلاً از فهرست ما که در ادامه مطلب آمده استفاده کنید یا خودتان از قبل یک فهرست آماده کنید
  • زمان‌سنج

دستورالعمل

برای شروع بازی دورهمی پانتومیم برعکس، اول به دو گروه چهار تا شش نفره تقسیم بشید. این بازی، با گروه‌های کوچک (نهایتش ۸ تا ۱۲) نفره جواب می‌ده؛ اگر تعدادتون بیشتر بود، تیم‌های بیشتری بسازید.

قرعه‌کشی کنید که یک تیم، اول شروع کند. حالا باید یک نفر رو از بین خودشان به عنوان حدس‌زننده انتخاب کنن و بقیه باید همزمان برای دادن سرنخ، پانتومیم بازی کنند.

زمان‌سنج رو روی دو دقیقه (یا به اندازه دلخواه خودتون) تنظیم کنید و به بازیکنای تیم بگید بازی رو شروع کنن. بازیکنا اولین کارت رو برمی‌دارن و به عنوان یه تیم تلاش می‌کنن تا کلمه روی کارت رو برای حدس‌زننده بازی کنن. دقت کنید که هیچ کلمه‌ای نباید رد و بدل بشه؛ حتی بین خود افراد گروه.

اگه مایل بودید، می‌تونید این قانون رو بذارید که هر یک از تیم‌ها توی دور خودشون، بتونن یک کلمه رو بی‌خیال بشن؛ یعنی اگر نتونستند کلمه رو به حدس‌زننده برسونن، می‌تونن از اون کلمه رد بشن و برن سراغ کلمه بعدی.

 

پانتومیم برعکس
پانتومیم برعکس

 

زمانی که حدس‌زننده کلمه روی کارت رو حدس بزنه، تیم کارت بعد رو برمی‌داره و دوباره همان مسیر رو ادامه میدن تا وقتِ اون دور تموم بشه. بعد از اتمام وقت، تیم‌ها جاشون را با هم عوض می‌کنن و بازی ادامه پیدا می‌کنه. بازی رو تا وقتی ادامه بدید که درهر تیم، همه بازیکن‌ها فرصت قرار گرفتن توی جایگاه حدس‌زننده رو به دست آورده باشن (یا به اندازه تعداد دورهایی که از اول مشخص کردید). تیمی که بیشترین کارت رو درست حدس زده باشد، برنده است.

در همین زمینه بخوانید:
کلمات سخت برای بازی پانتومیم: فهرست ۲۰۰ کلمه سخت و دشوار

فهرست کلمات پیشنهادی برای پانتومیم برعکس

  1. ویندوز ایکس پی
  2. تتو
  3. قباحت
  4. شنگول و منگول
  5. طالبان
  6. جی جی بوفون
  7. منجق‌دوزی
  8. ناقص‌الخلقه
  9.  برنامه جامع اقدام مشترک
  10. چادر گل‌گلی
  11. بهمن ماه
  12. کرگدن تنها
  13. پلیس به اضافه ده
  14. روغن بنفشه
  15. آسوشیتدپرس
  16. پروتستان
  17. بوشوِک
  18. منهتن
  19. اول دبستان
  20. کشتی نوح
  21. برگه چغندر
  22. سیزده به در
  23. تراریخته
  24. بی‌چشم و رو
  25. پنگولین
  26. چارشاخ گاردان
  27. مادرزن ناصرالدین‌شاه
  28. رائفی پور
  29.  ویدئو چک
  30. سرطان

برای مشاهده «بازی دورهمی پانتومیم برعکس» در صفحه اینستاگرام بازیکوش اینجا را کلیک کنید.

 

 

بازی‌های مشابه:
بازی پانتومیم با جدیدترین فهرست کلمات: ۷۰۰ کلمه خنده دار و چالشی
بازی اسم روی پیشانی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

3 × 2 =