https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2020/05/ht-Ideas-Plus-Tips-for-Hosting1-e1589316273662.jpg

در بازی عمل و عکس العمل  بازیکن باید با ژست و فیگور، به هم‌تیمی‌هایش برساند، موضوعی که دارد به آن واکنش نشون میدهد، چه موضوعی است

در بازی عمل و عکس‌العمل (کنش و واکنش) بازیکن باید با ژست و فیگور، به هم‌تیمی‌هایش برساند، موضوعی که دارد به آن واکنش نشان می‌دهد، چیست. این بازی دورهمی، تقریباً همان پانتومیم یا ادابازی است؛ با این تفاوت که اینجا نه خودِ موضوع، بلکه واکنشتان در مقابل موضوع را باید بازی کنید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ملزومات

  1. کاغذ
  2. چند عدد خودکار
  3.  یک عدد کاسه یا کیسه

دستورالعمل

به هر نفر چند تکه کاغذ بدهید و به آنها بگویید حادثه‌های عجیب و خاص را در کاغذ یادداشت کنند و خلاق باشند. اینجا چند مثال از حادثه‌ها را فهرست می‌کنیم:

  1. در جنگل در حال قدم زدن هستید که ناگهان می‌بینید یک خرس بزرگ دارد به سمتتان‌ حمله‌ور می‌شود.
  2.  در همین لحظه در یک قرعه‌کشی برنده شده‌اید!
  3. در همین لحظه رئیس جدید شرکت، اخراجتان کرد!
  4. الان در گروه فهمیدید رقیبتان که در کلاس از او متنفری، شاگرد اول شده و تنها بورس کلاس را گرفته!
  5. از هواپیما پیاده می‌شوید و مادرتان را بعد از دو سال می‌بینید!
  6. هم اکنون فهمیدید که دوست صمیمی‌تان به شما خیانت کرده!
  7. به شما خبر می‌دهند ماشینت را که دزدیده شده بود، پیدا شده!
  8. صبح روز امتحان بیدار می‌شوید می‌بینید نیم متر برف آمده و همه امتحان‌ها تا آخر هفته تعطیل شده!

بازی عمل و عکس‌العمل حداقل به چهار بازیکن احتیاج دارد و هر چقدر تعداد بیشتر باشد، بازی جذاب‌تر می‌شود. اگر تعداد کمتر از ده نفر باشد، هر نفر حداقل پنج ماجرا را باید بنویسد و اگر تعداد بیشتر از ده نفر است، هر بازیکن سه ماجرا. اگر غیرتیمی بازی می‌کنید، هر نفر در نوبت خودش، یک کاغذ را از کاسه برمی‌دارد و برای بقیه اجرا می‌کند و اگر توانست در عرض مثلاً دو دقیقه جواب بگیرد، امتیاز آن دور را به دست می‌آورد.

 

 

بازی عمل و عکس‌العمل، کنش و واکنش

اگر تیمی بازی می‌کنید، از هر تیم یک نفر بلند می‌شود و با برداشتن هر کاغذ، به موقعیت واکنش نشان می‌دهد و هم‌تیمی‌هایش باید جواب بدهند. هر جا به جواب درست اشاره کردند، سراغ کاغذ بعدی می‌رود و ظرف یک دقیقه، به تعداد جواب‌های درستی که گرفت، امتیاز می‌گیرد. دقت کنید که کاغذهای جواب داده‌شده دیگر به کاسه باز نمی‌گردند. در نوبت بعد تیم مقابل همین کار را انجام می‌دهند و به همین ترتیب تا کاغذها به اتمام برسند.
مدل تیمی را بدون کاغذ و خودکار هم می‌توانید انجام دهید. به این‌صورت که در هر دور، بازیکنان با مشورت درباره یک ماجرا به توافق برسند و درِگوشی، به یکی از بازیکنان تیم حریف بگویند تا برای هم‌تیمی‌هایش اجرا کند.

تقویت مهارت‌ها

  1. تعامل اجتماعی
  2. قدرت تخیل

بازی عمل و عکس‌العمل با دوستانتان و خانواده بازی کنید و عکس‌العملشون با ما درمیان بگذارید😉

برای دیدن بازی عمل وعکس‌العمل در اینستاگرام بازیکوش، اینجا را کلیک کنید.

برای دیدن بازی دورهمی بعدی، اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

هفت + بیست =