https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2021/02/نجات-بازی-قلعه.jpg

نجات بازی از دسته بازی‌های تعقیب و گریز است که آن را به دزد و پلیس یا قلعه بازی نیز می‌شناسند. بازی‌ای پر هیجان و پر تحرک برای تقویت روحیه کار تیمی است. هر یک از اعضای گروه در قبال برد تیمشان وظیفه یکسان دارند. در بازی شما نه تنها باید مراقب خود باشید بلکه اگر هم گروهی‌تان به کمک احتیاج داشته باشد باید سعی کنید به او کمک کنید.

نجات بازی از جمله بازی‌های تعقیب و گریز کودکانه است که آن را به دزد و پلیس یا قلعه‌بازی نیز می‌شناسند؛ بازی‌ای پرهیجان و پرتحرک برای تقویت روحیه کار تیمی. هر یک از اعضای گروه در قبال برد تیمشان وظیفه یکسان دارند. کودک در این بازی می‌آموزد که علاوه بر مراقبت از خود، به هم‌تیمی‌اش نیز کمک کند و او را از دست دشمن نجات دهد. به‌علاوه این بازی، یکی از ساده‌ترین انواع بازی‌های نقش‌آفرینی است و کودک یاد می‌گیرد خودش را گاهی در لباس دزد و گاهی در لباس پلیس ببیند و حس و حال هر دوی آنها را برای خود تداعی کند. انواع پیشرفته بازی‌های نقش‌آفرینی یا نقش مخفی که مناسب بزرگسالان است، بازی‌هایی همچون مافیا، کودتا، دراکولا، دیوان و ددان و اوالون هستند که همین تجربه را با جزئیات بیشتری برای بازیکن رقم می‌زنند.

ملزومات
  • فضای باز و انتخاب مکانی به عنوان زندان
دستورالعمل

برای شروع نجات بازی ، ابتدا مکانی را به عنوان زندان انتخاب کنید. سپس بازیکنان را به دو نیم تقسیم و با قرعه‌کشی تیم دزد و داروغه را مشخص کنید.

با جای‌گیری بازیکنان، دو تیم آماده می‌شوند و پس از اعلام شروع بازی تیم دزد به سرعت پراکنده می‌شوند. تیم داروغه یا پلیس به دنبال اعضای تیم دزد می‌دود تا آنها را بگیرد و به زندان ببرد.

با دستگیری یکی ازبازیکنان تیم دزد، بازی تمام نمی‌شود. کافی است تا یکی از هم‌تیمی‌هایش برای نجات او اقدام کند، خود را به زندان برساند و دستش را به زندانی بزند و او را آزاد کند.

نجات بازی، دزد و پلیس (قلعه)

کودکان در حال انجام نجات بازی

 

در نجات بازی ، زندان مهم‌ترین بخش از بازی است؛ زیرا زندان برنده نهایی بازی را مشخص می‌کند. حتی ممکن است تیم دزد برنده بازی شود، اگر سرعت عمل خوبی داشته باشد و بتواند بدون دستگیر شدن خود را به زندان برساند و به آن دست بزند. در این صورت مصونیت می‌گیرد و هیچ‌یک از اعضای تیم داروغه نمی‌تواند او را دستگیر کند و به زندان بیندازد.

پس تیم داروغه علاوه بر گرفتن دزدها باید مراقب زندان نیز باشد.

در صورت گرفتار شدن تمام اعضای تیم دزد، تیم داروغه برندۀ نجات بازی است و جای دو تیم عوض می‌شود.

تقویت مهارت‌ها و توانایی‌ها
  • کار تیمی
  • تحرک بدنی
  • افزایش هوش هیجانی
  • ارتقای همدلی کودک با نقش‌های مختلف دزد و پلیس
  • مسئولیت‌پذیری
  • هوش استراتژیک
  • هوش و حافظه فضایی
  • کنار آمدن کودک با باخت و یادگیری رقابت صحیح

 

با کلیک بر روی اینجا به صفحه اینستاگرام بازیکوش بپیوندید.

مطالب مرتبط:

بالا بلندی

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

یازده + 5 =