ایرانیبختیاریبزرگسالانچند نفرهداخل خانهدورهمیکودکانمهیجهمه سنیناوستا مرا زد : یک بازی شاد و جذاب بختیاری

۱۴۰۰-۰۲-۲۱ ۸:۰۲به قلم ahmad.taba0
https://bazikoosh.com/wp-content/uploads/2021/05/111.jpg

بازی اوستا مرا زد یا استاد من رو زد ، یک بازی دورهمی بختیاری برای شب‌نشینی‌های عشایر است. از آن بازی‌هایی که بزرگ و کوچک ندارد و همه می‌توانند در آن شرکت کنند و لذت ببرند. جالب است که بدانید این بازی بسیار شبیه بازی معروف و خارجی چشمک مرگ است!   اسکربل چگونه جهان را...

بازی اوستا مرا زد یا استاد من رو زد ، یک بازی دورهمی بختیاری برای شب‌نشینی‌های عشایر است. از آن بازی‌هایی که بزرگ و کوچک ندارد و همه می‌توانند در آن شرکت کنند و لذت ببرند. جالب است که بدانید این بازی بسیار شبیه بازی معروف و خارجی چشمک مرگ است!

 

دستورالعمل بازی

برای شروع بازی اوستا مرا زد به تعداد بازیکنان کاغذی را به تکه‌های کوچک ببرید و فقط بر روی یکی از تکه‌های کاغذ بنویسید «استاد» و هر بازیکن با قرعه، یک کاغذ بردارد.

بازیکنی که کاغذ استاد به او افتاده، نباید بگذارد تا بقیه بازیکنان متوجه شوند.

حالا استاد در لحظه‌ای که مطمئن است کسی متوجه او نیست، به یکی از بازیکنان چشمک می‌زند. آن بازیکن باید کاغذ دست خود را زمین بیندازد و بگوید: «اوستا مرا زد»! بعد استاد به ‌ترتیب با دیگر بازیکنان هم همین‌کار را می‌کند. وقتی همه کاغذهای خود را زمین انداختند، نفر آخر بازنده می‌شود و دیگر بازیکنان بر سر او می‌ریزند و او را می‌زنند. اگر استاد به کسی چشنک بزند کند و او کاغذ خود را به زمین نیندازد، او هم سوخته است و کتک خواهد خورد.

اگر در موقع اشاره استاد یکی از بازیکنان متوجه او شود، می‌گوید: «اوستا را دیدم که دزدی می‌کرد» و بقیه افراد می‌پرسند: «چطوری؟» و او نشانی می‌دهد و مثلا بگوید با چشم راست یا چپ، وقتی استاد شناخته شود، بازی تمام می‌شود و دور دیگری آغاز می‌شود .

چشمک مرگ اوستا مرا زد استاد استا

قوانین بازی

  1. اگر در حین بازی هر کدام از افراد متوجه شوند که چه کسی چشمک می‌زند می‌توانند این موضوع را اعلام کنند. در صورتی که درست گفته باشند، چشمک‌زننده بازنده است. اما اگر اشتباه گفته باشد فردی که حدس زده است بازنده می‌شود.
  2. معمولاً برای افرادی که در بازی بازنده شناخته می‌شوند مجازاتی در نظر گرفته می‌شود. البته این موضوع جزو قوانین بازی به شمار نمی‌آید و فقط برای افرایش هیجان بازی است و می‌تواند بدون مجازات باشد.

 

به صفحه اینستاگرام بازیکوش بپیوندید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

هفده + سیزده =